logo DWdrums
 
 
Cezary Konrad

Legendarna już postać rodzimej sceny jazzowej (choć dobrze porusza się w każdych klimatach, nawet metalowych :)). Prawdziwy wirtuoz perkusji, wysoko ceniony i szanowany przez całe środowisko bębniarskie. Kompozytor, aranżer i muzyk sesyjny, który ma na swym koncie blisko 100 nagranych płyt. Słynie z nietypowych improwizacji np. na paczce makaronu, torebkach foliowych, grających widokówkach, szklankach, instrumentach dziecięcych, poluzowanym mikrofonie czy klapie fortepianu.  W 2017 roku zaliczony do grona 101 Polskich Perkusistów Wszech Czasów magazynu "Perkusista". 

Powszechnie podziwiany i ceniony za perkusyjny impresjonizm (jako jeden z naprawdę nielicznych bębniarzy potrafi zbudować swoje improwizacje w sposób niezwykle plastyczny), nieprzerwanie od roku 1992 wybierany jest przez czytelników "Jazz Forum" Najlepszum Polskim Perkusistą Jazzowym rankingu Jazz Top. Ponadto, w latach 2006-2009 przez czytelników „Top Drummer" obdarzany był tytułem Najlepszego Muzyka w kategorii Perkusista Jazz/Latin/Funk, zaś w 2014r. nominowany w I edycji Polskich Nagród Perkusyjnych organizowanych przez portal Beat It & magazyn Perkusista (w kategoriach Perkusista Jazz/Fusion oraz Edukator), w której zdobył nagrodę Eugeniusza 2014 dla Perkusisty Jazz/Fusion.  Z kolei początkiem 2017r. Cezary zaliczony został do prestiżowego grona 101 Polskich Perkusistów Wszech Czasów magazynu "Perkusista". 
 

Jednak najważniejszym i najbardziej prestiżowym z otrzymanych przez niego wyróżnień jest z całą pewnością to z 26 stycznia 2014r, kiedy to jako PIERWSZY POLSKI PERKUSISTA JAZZOWY został współzdobywcą prestiżowej amerykańskiej nagrody muzycznej o międzynarodowym znaczeniu - GRAMMY AWARD 2014. Tym tak zwanym "muzycznym Oscarem" uhonorowany został wraz z formacją Włodek Pawlik Trio (w składzie Włodek Pawlik - fortepian, Paweł Pańta - kontrabas, Cezary Konrad - perkusja) za Najlepszy Album Nagrany Przez Duży Zespół Jazowy 2013, czyli płytę "Night In Calisia", która powstała we współpracy z jednym z najpopularniejszych amerykańskich trębaczy, Randy Breckerem oraz Orkiestrą Filharmonii Kaliskiej.

A wszystko to zaczęło się w dzieciństwie, kiedy to jako syn dwójki zawodowych muzyków (multiinstrumentalisty oraz pianistki), został na wybór tego rodzaju drogi życiowej niejako "zaprogramowany". Nie dziwi więc fakt, że nie tylko ukończył Akademię Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (w klasie perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego), ale był także laureatem stypendium im. Krzysztofa Komedy przyznawanego przez Ministerstwo Kultury i Sztuki oraz laureatem  "Nagrody Mateusza” im. Mateusza Święcickiego, przyznawanej przez Program III Polskiego Radia.

Swoją karierę perkusyjną rozpoczynał w zespole Central Heating Trio, z którym zdobył m.in.: I miejsce na festiwalu Jazz Juniors w Krakowie (1990r) oraz nagrodę Festiwalu Pomorska Jesień Jazzowa – Klucz Do Kariery (1991r). Trio było również finalistą IX European Jazz Competition w Leverkusen w Niemczech (1990r) oraz Europe Jazz Contest w Hoeilaart, Belgia (1990r). Natomiast pierwszą własną grupę muzyczną o nazwie Cezary Konrad Quartet założył w roku 1995. Kolejna, pod nazwą Cezary Konrad’s the New Band powstała w roku 2005, a jej pierwszy skład tworzyli również Krzysztof Herdzin, Paweł Pańta i Marek Podkowa.   

Pierwsza współautorska płyta Cezarego zatytułowana „Meeting in Krakow”, powstała natomiast w roku 1995 i nagrana została z niemiecką gitarzystką jazzową, Susan Weinert. Z kolei jego pierwszy całkowicie autorski krążek pt. „One mirror… many reflections” nagrany został w roku 1999 przy udziale Cezary Konrad Quartet i nawiązywał stylistycznie do dokonań Allana Holdswortha oraz zespołów Tribal Tech i Yellow Jackets. Dziś płyta ta, będąca praktycznie niedostepna, należy do grona najbardziej poszukiwanych krążków w tzw. drugim obiegu.

Obecnie, jako ceniony perkusista i perkusjonalista Cezary ma na swym koncie współpracę z wieloma
zagranicznymi muzykami wielkiego formatu, takimi jak: Pat Metheny, Karrin Allyson, Randy Brecker, Deborah Brown, Mino Cinelu, Joe de Franco, Volker Greve, Gary Guthman, Paul Imm, Didier Lockwood, Nippy Noya czy wspomniana już Susan Weinert.  

Na co dzień współpracuje natomiast z wieloma znanymi i utalentowanymi muzykami polskimi, m. in. Leszkiem Możdżerem, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Stańko, Anną Marią Jopek, Markiem Napiórkowskim, Grzegorzem Turnau'em czy Dorotą Miśkiewicz, a także formacjami takimi jak np.: Liliana Kostrzewa Group, Agnieszka Hekiert E-Jazz Quartet, Krzysztof Herdzin Trio, Andrzej Kurylewicz Trio, KonKubiNap, Adam Bałdych Quartet czy Włodek Pawlik Trio. Ponadto ceni sobie również pracę z różnymi big bandami, w tym występy z Warszawską Grupą Perkusyjną, Polską Orkiestrą Radiową, Sinfonią Varsovią czy Filharmonią Kaliską.

Na swoim koncie ma również wielomiesięczną przygodę z musicalem, podczas której akompaniował cieszącemu się niezwykłym powodzeniem publiczności przedstawieniu muzycznemu „Deszczowa piosenka”, wystawianemu w warszawskim Teatrze Roma. 

Ponadto, prócz występów grupowych Cezary systematycznie realizuje również kolejne własne projekty muzyczne (np. "Cezary Konrad ze Smyczkami"). Występuje także z klinikami i koncertami solowymi, podczas których w sposób bardzo plastyczny i widowiskowy prezentuje publiczności świat zarówno bębnów, jak i instrumentów perkusyjnych, a projekt tychże klinik wywodzi się z jego wieloletnich doświadczeń jako pedagoga, wykładowcy i prowadzącego zajęcia muzyczne zarówno na terenie Polski, jak i Europy.

  Jednocześnie, pomimo wysokiej klasy umiejętności i poziomu gry jaki prezentuje, nieustająco i konsekwentnie dba również o własny rozwój muzyczny,  zarówno za pomocą samodzielnej pracy z perkusją, jak i poprzez udział w inspirujących go wydarzeniach perkusyjnych, czego przykładem jest np. jego udział w polskiej klinice światowej sławy perkusisty Aarona Spearsa (bebniarza Ushera), w której uczestniczył w 2013r. w Grodzisku Mazowieckim. W 2014r. równiez w Grodzisku uczestniczył natomiast w warsztacie Erica Moore'a, perkusisty amerykańskiego, hardcore-punkowego Siucidal Tendencies.


Prywatnie natomiast o Cezarym z pewnością powiedzieć można, iż jest człowiekiem niezwykle poukładanym i rodzinnym. Ponadto wesołym i kontaktowym, a jednocześnie ambitnym i skromnym, którego dążenie do rozwoju i perfekcji dobrze oddają te choćby słowa: „Nigdy nie powiem, że o bębnach wiem wszystko. Świadomy muzyk uczy się i poszukuje przez całe życie”.  Oraz: „Lubię wiedzieć, że basista z którym gram, słyszy w głowie wszystkie składowe ogrywanego akordu, łącznie z samą górką...”


Konfiguracja zestawu:
DW Collector's Series Standard Shells Maple - Broken Glass FinishPly™ with Chrome Hardware

10"x8" tom 
12"x9" tom 
14"x14" floor tom
20"x16" bass drum
14"x5,5" DW Super Solid Maple Snare

 

facebook
 
linia
 
 
stopka 1
 
DW

Strona główna

O nas
Produkty
Nowości
Artyści
Sklepy
Cenniki
Konfigurator
Kontakt
 
 
Produkty:

DW Drums

DW Hardware
PDP Drums
PDP Hardware
Polecane:

Collectors's

Werble DW
Platinium
Jazz
EcoX
Werble PDP
Hardware DW
Hardware PDP
Kitbuilder
Perkusje DW
Perkusje PDP
PDP CONCEPT

 
Dział obsługi klienta: +48 77 453 77 34

Gdzie kupić produkty DW ?

Formularz kontaktowy
Warsztaty
Dołącz do listy kontrahentów

Właścicielem marek DW&PDP jest:
Drum Workshop Inc. 
          
Wyłącznym dystrybutorem DW Inc.
na Polskę jest:
GEWA Polska
 Ul.Strzelecka 44/4
45-525 Opole
+48 77 453 77 34

Kasztelan@gewamusic.com
Mateja@gewamusic.com

W Drum Workshop "The Drummer's Choice" to coś więcej, niż slogan - to fakt. Zapoznaj się z historią Drum Workshop INC.
DW Drums Custom Made kits. Zobacz dostępne wykończenia serii Collector's, Classic, Jazz, Eco-X, Performance

      Poznaj światowych endorserów DW takich jak: AARON SPEARS, NEIL PEART, THOMAS LANG, TERRY BOZZIO, TONY ROYSTER JR, PETER ERSKINE, ALEX ACUNA, JR ROBINSON, NICK MASON, ROGER TAYLOR, PAUL WERTICO, SHEILA E, DAVE GROHL, TICO TORRES, CORA DUNHAM, MICHAL DABROWKA, TOMEK LOSOWSKI i wielu innych. Zobacz sam
.
stopka 2
Copyright © 2024 All rights reserved.